Sunday, March 13, 2011

nurani hati

Terbutuh aku dalam kegelapan..
Tergapai-gapai dek cahaya kesamaran..
Masih mencari punca meniti hari-hari kekasih..
Terkadang aku tersadung dengan keyakinan hidup..
Namun aku yakin..
Ada hikmah disebalik selitan langsir itu..
Catatan hati seringkali menepati nuraniku..
Bimbang untuk mengecapi kejayaan..
Kerana diri diselimuti benih-benih cinta yang kurang pasti..
Benar…
Sehingga ke saat ini aku ragu-ragu akan cinta itu..
Namun..
Mengapa begitu yakin aku melngkah?
Hebatkah aku mencari takdir?
Aku sedar..
Selagi aku merapati awan..
Selagi itu diriku terjelopok jatuh ditanah..
Bangunlah wahai nisa’ solehah..
Bangun dan yakin dengan ketentuan…
Tinggalkan segala rasa yang mampu kecundangkan kejayaanmu itu..
Yakkinlah!
Pergilah mencari kejayaanmu!
Biarkan ibumu megalir air mata di atas kegembiraan itu nanti..
Yakinlah wahai teman!
Setiap kejayaan berpunca dari ALLAH dan seterusnya dari nurani kita sendiri..
Gapailah cinta SEJATI itu..
Yakinlah!
InsyaALLAH boleh….

No comments:

Post a Comment