Sunday, March 6, 2011

Insaf itu ada di mana2 sahaja..

Sudah lama aku mninggalkn solat2 sunat yg dahulu kerap ku lakukan masa cuti..
Mungkin kerana terlalu banyak keje skul n tiada masa yg free..
Mengapa tamak sangat diri ini?? Sedangkan hanya memakn masa singkat sahaja untuk bersujud kepada YANG ESA.. aku benar2 alpa..hanya mengejar ilmu dunia.. astaghfirullah..

T_T…
Mengalir air mataku tatkala terdengar alunan muzik yang penuh syahdu..
Tiada sepatah lirik pun namun..melodinya benar2 menyentuh corong hatiku..
Terasa saluran2 darahku mengalir pantas..air mataku berjujuran mendengarknnya..
Ya Allah…tamaknya aku dengan ilmu dunia…telah hilang ilmu2 akhirat yg kukumpul selama ini..
Masih lemah aku…

Subhanallah…
Mengapa melodinya amat menyentuh hatiku?
Aku seakan2 berada di satu tmpat yg hanya aku sahaja..gelap..
Aku menagis sepuas2 hatiku..
Dosa2ku dahulu seperti ditayangkan dihadapanku..seperti sebuah drama yg penuh perkara jahil..
Nauzubillah..
Apa benar aku akan diampunkan segala dosa? Atau Allah tidak ingin menoleh kepadaku walau aku merayu menagis air mata darah sekalipun?
Dia begitu setia memerhatiku..namun..mengapa aku tidak kerap menemuiNYA?

masyaAllah…
baru aku sedar..
Ya Allah..
Kau tetapkanlah keinsafanku ini..
X banyak..hanya secebis…
Itu sudah mampu untuk aku mengigatiMU selalu,,
Moga setiap denyutan nadi ini..sama dengan setiap kali aku mengingatiMU..
Andai aku lupa mengingatiMU..KAU hentikanlah denyutan nadiku..
KAU sekatlah saluran darahku..hentikanlah segala apa yg mengalir ditubuhku..
Janganlah KAU beri aku menggunakan segala nikmatMU…

Blog itu…
Syukran…
Ana suka..
Syukran uhkty…member ana tempat untuk menginsafkan ana..
Sungguh benar..insaf itu..ada dimana2 sahaja…
Duhai nisa’…carilah dirimu semula..agar mampu menjadi nisa’ solehah…
Amen….

No comments:

Post a Comment