Wednesday, December 29, 2010

oh hati ini


smakin hari..smakin glisah hati..

duhai hati..
tenanglah diri ni..
agar aku mampu ketawa girang..

duhai hati..
fahamilah jasadku ini..
terbangkanlah segaladuka..
agar aku mampu tersenyum tenang..

duhai hati..
putihkanlah kembali dirimu..
smoga hilang segala hitam..
agar aku lega di dunia nan indah..

duhai hati..
kenalilah naluri diriku ini..
perhatikanlah segala gerak geriku ini..
agar aku tidak hanyut dibawa dosa..

duhai hati..
khabarknlah kepada semua sahabatku..
khabarkn bhawa aku benar2 menyayangi mereka..
agr mereka turut menyayangiku..

duhai hati..
izinkanlah aku hargai segala yg ada..
agar aku tidak tergolong dalam kalangan org yg kufur..

duhai hati..
janganlah kau mati dari mengingati..
janganlah kau hentikan sedikitpun ingatanku ini..
terhadap YA RABBI..

duhai hati...
izinkanlah aku lalui segala detik..
dengan penuh keinsafan yang tidak melalaikan..

ALLAH Engkau dekat penuh dengan kasih sayang..
takkan pernah KAU biarkan hamba-MU menangis..
kerana kemurahan-MU..
kerana kasih sayang-MU


ALLAH RABBI
YA NURUL QOLBI...

Monday, December 27, 2010

blog2

hek2..
nk kmpul lman web yg bgune..huhu..
ti ley pkai..kn...

http://leelou-freelayouts.blogspot.com/search/label/Summer

xperlu PLaster


rmai org ckp..
lau hati kita sakit, plaster hati ni...
xpown jahit hati ni..
xpown ubatkn hati ni..

tapi kita xperasan ke knapa ALLAH ciptakan pelangi selepas hujan?
kenapa ALLAH bagi hujan kt kita?
kenapa ALLAH bagi kita perasaan kecewa?
lepas kecewa, ALLAH bagi plak kita perasaan gembira..
xprasan?

hati ni xperllu pown nk plaster..
kalau plaster skalipun, xkan jd sesempurna yang dulu..
ttap jd buruk..

sama macam luka kat badan kita..
lambat laun..pasti akan hilang kesan luka tu..
sebab tu ALLAH ciptakan proses mitosis dalam badan manusia..
proses ini akan berlaku pabila kulit manusia berada dalam keadaan rehat(gelap)
tym mlm proses ini akan berlaku..

sebab tu ALLAH cipta malam untuk kita..
supaya kita dapat rehatkan minda n badan..
sekurang2nya kita dapat tenangkan hati ni..

sebab tu ALLAH ciptakan MASA tuk makhluk-NYA..
sebab ALLAH nk bagi kita masa untuk kita semournakan balik hati kita ni...
masa akan mmbuatkan hati kita ni jadi sempurna balik..

"walau selebat manapun hujan tu..lambat laun pasti akan reda jua kn.. cuma samada cepat atau lambat sahaja"

sama mcm hati ni..

tp..de cara juga untuk kita sempurnakan hati kita ni..

1) sentiasa ingat kepada ALLAH..
2) sentiasa memohon pertolongan kepada ALLAH..
3) banyakkan berzikir..
4) redha dengan segala yang berlaku
5) think positive!!
6) mulakan hidup yang baru,jadikan pengalaman sebagai pengajaran..

serahkan cintamu pada yang punya cinta...

"daripda ALLAH lahirnya segala perasaan, maka kepada ALLAH jualah akan dikembalikan segala rasa"

al_mubashirah

Sunday, December 26, 2010

raye yg lpas...


mse tgh tggu ilham,adli n haziq dtg brye..
smpat lg mengecunkn diri...
hek3...

cntiknya kuasa ALLAH


diriku yang sememangnya amat suke amek gmbar..
ni mse tgh jogging ngan shbat baek(nani)..
nmpak pkok mati...
then amekla gmbar...
subhanallah..cntik ALLAH cipta....

pusing2...


pening palo...adui~~
pnatnye tulang blakang ni...
puas search..tp still xjmpe ape yg diinginkan..adui2...
pnat2... nk blog jd cntik cm dorg jgak!!! adeh.....

_faceBOOK_

suatu malam..
aku terlalu khusyuk dengan fesbuk..
entah apa yang membuatkan aku jadi gila segilanya...
dan malam tu..aku bermimpi..(aku mmg slalu mimpi mslahnya)
ada soerang lelaki..
tenang tgk muka dy..
tapi xingat mcm mana muka dy..tp mmg tnang..
dy mcm nasihatkn aku..
dy kata aku akan smakin lalai dan akan jadi teruk kalau aku teruskan main fesbuk..
dy kata jugak..kalau aku ada akaun FB..aku akn menyesal suatu hari nanti..
pg tu aku terjaga...hmm

dan akhrnya aku ttup akaun FB tuk smentara..
slagi x abis SPM...slagi tu aku xkan bukak...

insyaallah...

Saturday, December 25, 2010

berhajatkah aku?



tika subuh malam hampir melewatiku..
tika sejuk angin meresap ditulangku..
tika aku begitu merindui kedamaian..
tika itu juga aku menginginkan sebuah ketenangan..

Ya Allah...
lemahnya aku dihadapanMu..
mengapa tiada sedikit pun kekuatan yang boleh aku tunjukkan kepadaMu?
mengapa aku sringkali tergapai-gapai?
mengapa aku harus memikirkan perkara yang tidak sepatutnya?

Ya Allah..
ku mohon padaMU..
ampunilah segala dosaku ini..
tidak terpikul aku pada tika ini..
beratnya amalan jahilku Ya Allah


Ya Allah..
berilah aku sedikit kekuatan untuk aku harungi dunia ini..
berilah aku secebis keinsafan supaya aku sentiasa mengingatiMu..

berderai air mataku tatkala bersujud kepadaMu..
malam itu benar2 membuatkan aku takut akan diriku yang serba kekurangan ini..

Ya Allah..
kumohon...
Kau tempatkanlah abah dikalangan orang2 yang beriman dan beruntung..
satukanlah keluargaku ini dengan silaturrahim yang paling indah..

kau jauhilah maksiat keatas ahli keluargaku ini..

Kau jodohkanlah kamu adk beraadik dengan jodoh yang mampu membawa kami kejala dakwah ISLAM..

Kau makbulkanlah segala doa sahabatku..shakirah..hanani..shafiq..dan yang mengenaliku

Ya Allah..aku begitu menyayangi marhani sebagai sahabatku..
Kau gembirakanlah hatinya sentiasa..

Ya Allah..
ampunilah segala maksiat yang aku lakukan selama ini...

ameen..

tenanglah wahai hati


malam yang begitu sunyi...
entah mengapa malam itu sukarnya untuk tidur..
lalu..ku buat latihan add math..
jam sudah menunjukkan jam 3 pagi..
aku cuba untuk memaksa diriku untuk tidur..
pukul 4 terjaga dengan mata berair2..

facebook..
itulah tajuk yang membuatkan aku menangis didalam mimpi..
entah apa yang berlaku namun aku dapat rasakan facebook membuatkan aku lalai lagi..

aku bergegas pergi ke bilik air untuk mengambil wudhu'
solat istikharah adalah solat sunat pertama yang bermain di benakku saat itu..
Ya Allah...
betapa tenangnya hatiku ini tatkala solat pada tika itu...
makin lama aku solat.. air mata tidak berhenti mengalir..
aku benar2 tidak tahu mengapa air mataku sangat murah dihadapan Maha Pencipta...
memang air mataku ini layak untuk diriNYA..

indahnya solat istikharah..

semoga Allah memberiku petunjuk yang sebenar...

izinkan aku melalui jalan yang dibenarkan olehMU...

Friday, December 24, 2010

alya yg comey!!

video
mase ni dy tgh sbuk wat pncil box aku jd kucar lanar.. sume ktas2 note dy amek..
niat nk blaja knalpasti wrne..
last2 abes diterburkannye...adui..

mY Hobby



atikah ni mmg suke sgt snap..
da jd hobby amek pic...
termasuklah pic sndiri yang poyo ni...hehe...

terumbang-ambing lagi

Hari ni aku bangun agak lewat kerana malam tadi aku tido lambat..
Hari jumaat..
Hm..
Aku makin terumbang ambing sekarang..
Solat dhuha asek rongak sahaja
Jika semalam aku solat..hari ini tidak..
Apatah lagi solat israk..
Teruknya aku..
Lalainya aku Ya Allah..

Tertanya juga dibenak sanubari Ini..
Mengapa aku jadi sebegini lalai?

Thursday, December 23, 2010

perlu ke bercintE ni??

aku tidak pernah rancang untuk berkenalan dgn dirinya..
aku sangka kan dia sama seperti lelaki lain...
hanya niat mahu mempermainkan cinta yang sekarang ini tiada nilainya..
tidak seperti kisah cinta Rasulullah dahulu...
baginda begitu menyintai khadijah..

putra hasnizam..
cantik nama itu..
ntah mengapa aku boleh bersahabat baik dengannya..
setiap kali dia ada masalah.. aku akan menasihatinya..
namanya indah seindah rupanya..
1st time lihat gambarnya.. dia berambut panjang..
aku menegurnya supaya rmbut itu dipotong pendek..supaya tampak lebih kemas..
tidak kusangka dia menurut nasihatku itu..

putra..
seorang lelaki yang byk buruknya...
merokok..pergi ke club saban hari.. mainkan wanita..
selalu melepak..dan banyak lagi...
terkejut aku bila mengetahuinya...
namun..baik buruknya..dia adalah sahabatku...
aku seringkali menasihatinya...
jika salah..aku menegurnya...

alhamdulillah..dia berhenti melakukan segala perkara jahilnya itu...
aku bersyukur teramat..
ntah bagaimana suatu hari dia memberitahu bahawa dia menyintaiku..
adeh!!
terasa dihempap batu pula...
aku terpaksa menolak dirinya kerana aku masih belajar...

aku xdpt bayangkan kecewanya dirinya... dia menghilang...
rupa2nya dia lari kesurau...
aku tidak tahu apa yang dilakukan olehnya...


erm...perlukah aku bercinta saat ini??
aku boleh lihat keihklasan hatinya...

putra oh putra...

hinanya aku


aku mengaku aku beriman kepadaMu Ya Allah
aku mengaku aku beriman kepada malaikat2Mu
aku mengaku aku beriman kepada kitab2Mu
aku mengaku aku beriman kepada rasul2Mu
aku mengaku aku beriman kepada hari kiamat
aku mengaku aku beriman kepada qda dan qadar..

malah...aku mengaku aku mengikuti segala perkara yang disarankan olehMu Ya Allah!!
aku mengaku aku cegah perkara yang dilarang olehMu

namun...betapa hinanya aku..
aku alpa dengan dunia!!
aku alpa dengan segala perkara!!

jika dahulu aku jahil tentang agama.. aku cuba sedikit demi sedikit untuk memperbaiki diri ini..

namun..bila aku sudah dapat sedikit ilmu untuk dimanfaatkan..mengapa begitu banyak dugaan melanda??
dimanakah imanku yang selama ini aku bentengkan dari hari kehari??
dimanakah jasad dan roh islam yang selama ini Kau berikan kepadaku sejak didalam perut ibu lagi??

Ya Allah...hinanya aku..
aku lalai dengan duniawi..
aku seringkali terpukau dengan godaan iblis yg terang-trangan Kau melaknatinya...


sekarang..aku seperti berasa dikawasan gelap..tiada satu pun cahaya yang boleh membantu aku mencari jalan pulang..
aku perlukan sedikit cahaya Ya Allah..
berilah aku cahaya itu Ya Allah..
aku harus kembali ke jalan yang sebenar..


hinanya aku dengan kemewahan yang Kau berikan...
ampunilah aku...
rahmatilah aku...
berilah aku petunjuk jalan yang sebenar...


ameen...




hambamu yang hina...

munafikkah aku?

aku mengaku aku beriman kepadaMu Ya Allah
aku mengaku aku beriman kepada malaikat2Mu
aku mengaku aku beriman kepada kitab2Mu
aku mengaku aku beriman kepada rasul2Mu
aku mengaku aku beriman kepada hari kiamat
aku mengaku aku beriman kepada qda dan qadar..

malah...aku mengaku aku mengikuti segala perkara yang disarankan olehMu Ya Allah!!
aku mengaku aku cegah perkara yang dilarang olehMu

namun...betapa hinanya aku..
aku alpa dengan dunia!!
aku alpa dengan segala perkara!!

jika dahulu aku jahil tentang agama.. aku cuba sedikit demi sedikit untuk