Friday, April 29, 2011

Akulah Hawa...dan Kau Adam buatku..


Akukan jadi hawa buatmu adam

Sebagai pelengkap fitrah yang paling indah

Tuhan menciptakanku dari rusukmu

Rusukmu yang lembut dan mudah patah

Maka kaulah pelindungku

Namun itu tidak bermakna aku lemah

Kerana rusuk inilah yang melindungi hatimu

Agar kau selalu selesa dan bahagia

Aku dicipta dari rusukmu

Hampir dengan hatimu untuk disayangi

Bukan untuk dilukai dan disakiti

Tidak aku dicipta dari tulangmu yang lain

Bukan di kepala untuk kau tunduk padaku

Bukan dari tulang kakimu untuk dihinamu

Aku tidak ingin menjadi hawa untuk membuatmu lupa

Lupa pada cinta Dia yang agung

kerana aku sendiri adalah tanda cintaNYA buatmu

mentaatimu bermakna mentaati DIA

kaulah penentu kemana akan kukembali

bersamamu ke syurga menjadi mawar suci mewangi

atau menjadi bahan api di neraka nanti

aku ingin menebus dosa hawa disyurga yang lalu

ingin kembali ke sana menjadi haruman syurgawi

menari bersama bidadari sepenuh hati

untuk itu aku mentaati Dia yang paling kucintai

memberimu kasih tulusku.. untukmu adam

maka pimpinilah aku kearahNYA

dengan itu aku akan yakin kau juga dicipta untukku

kerana kau lah amirul firdaus buatku nanti..

nukilan: my sahabat..mujahidah muda..

No comments:

Post a Comment