Wednesday, April 20, 2011

sampai disini saja


mengapa hati masih ingin memandang akan tenungan yang indah itu,
meski jiwa mengakui bahawa ianya bukan tercipta untukku,
mengapa masih mengharap akn sesuatu yang tidak pasti,
meski perasaan memahami bahawa ianya bisa menyakitimu,
mengapa begitu mudah cair akan bintang di barat itu,
meski dahulu memujai bintang malap,
duhai bintang yang malap,
mengapa tidak mahu membimbingku kejalan yang selamat?
malah kau biarkn aku terkapai2 ditengah lautan..
sehingga aku sendiri tertaut pada keindahan pulau itu,
sakit!!
mengapa KAU ketemukan aku dengannya sedangkan tatkala ditengah jalan KAU mengambilnya semula..
apalah hikmah disebalik butiran pasir ini,
aku masih mencoba untuk menanti..
meski makin hari..makin hilang butiran kecil dibawa ombak....

2 comments:

  1. kerana hatimu sakit tatkala org berbicara tntg drimu.sdgkn mslhnya hnye kcil & simple.

    ReplyDelete
  2. maalish...dah ade salah faham ni..puisi ni bkn mengenai org berbicara tentang saya..^_^

    ReplyDelete