Saturday, December 25, 2010

berhajatkah aku?



tika subuh malam hampir melewatiku..
tika sejuk angin meresap ditulangku..
tika aku begitu merindui kedamaian..
tika itu juga aku menginginkan sebuah ketenangan..

Ya Allah...
lemahnya aku dihadapanMu..
mengapa tiada sedikit pun kekuatan yang boleh aku tunjukkan kepadaMu?
mengapa aku sringkali tergapai-gapai?
mengapa aku harus memikirkan perkara yang tidak sepatutnya?

Ya Allah..
ku mohon padaMU..
ampunilah segala dosaku ini..
tidak terpikul aku pada tika ini..
beratnya amalan jahilku Ya Allah


Ya Allah..
berilah aku sedikit kekuatan untuk aku harungi dunia ini..
berilah aku secebis keinsafan supaya aku sentiasa mengingatiMu..

berderai air mataku tatkala bersujud kepadaMu..
malam itu benar2 membuatkan aku takut akan diriku yang serba kekurangan ini..

Ya Allah..
kumohon...
Kau tempatkanlah abah dikalangan orang2 yang beriman dan beruntung..
satukanlah keluargaku ini dengan silaturrahim yang paling indah..

kau jauhilah maksiat keatas ahli keluargaku ini..

Kau jodohkanlah kamu adk beraadik dengan jodoh yang mampu membawa kami kejala dakwah ISLAM..

Kau makbulkanlah segala doa sahabatku..shakirah..hanani..shafiq..dan yang mengenaliku

Ya Allah..aku begitu menyayangi marhani sebagai sahabatku..
Kau gembirakanlah hatinya sentiasa..

Ya Allah..
ampunilah segala maksiat yang aku lakukan selama ini...

ameen..

No comments:

Post a Comment