Wednesday, December 29, 2010

oh hati ini


smakin hari..smakin glisah hati..

duhai hati..
tenanglah diri ni..
agar aku mampu ketawa girang..

duhai hati..
fahamilah jasadku ini..
terbangkanlah segaladuka..
agar aku mampu tersenyum tenang..

duhai hati..
putihkanlah kembali dirimu..
smoga hilang segala hitam..
agar aku lega di dunia nan indah..

duhai hati..
kenalilah naluri diriku ini..
perhatikanlah segala gerak geriku ini..
agar aku tidak hanyut dibawa dosa..

duhai hati..
khabarknlah kepada semua sahabatku..
khabarkn bhawa aku benar2 menyayangi mereka..
agr mereka turut menyayangiku..

duhai hati..
izinkanlah aku hargai segala yg ada..
agar aku tidak tergolong dalam kalangan org yg kufur..

duhai hati..
janganlah kau mati dari mengingati..
janganlah kau hentikan sedikitpun ingatanku ini..
terhadap YA RABBI..

duhai hati...
izinkanlah aku lalui segala detik..
dengan penuh keinsafan yang tidak melalaikan..

ALLAH Engkau dekat penuh dengan kasih sayang..
takkan pernah KAU biarkan hamba-MU menangis..
kerana kemurahan-MU..
kerana kasih sayang-MU


ALLAH RABBI
YA NURUL QOLBI...

No comments:

Post a Comment