Thursday, December 23, 2010

hinanya aku


aku mengaku aku beriman kepadaMu Ya Allah
aku mengaku aku beriman kepada malaikat2Mu
aku mengaku aku beriman kepada kitab2Mu
aku mengaku aku beriman kepada rasul2Mu
aku mengaku aku beriman kepada hari kiamat
aku mengaku aku beriman kepada qda dan qadar..

malah...aku mengaku aku mengikuti segala perkara yang disarankan olehMu Ya Allah!!
aku mengaku aku cegah perkara yang dilarang olehMu

namun...betapa hinanya aku..
aku alpa dengan dunia!!
aku alpa dengan segala perkara!!

jika dahulu aku jahil tentang agama.. aku cuba sedikit demi sedikit untuk memperbaiki diri ini..

namun..bila aku sudah dapat sedikit ilmu untuk dimanfaatkan..mengapa begitu banyak dugaan melanda??
dimanakah imanku yang selama ini aku bentengkan dari hari kehari??
dimanakah jasad dan roh islam yang selama ini Kau berikan kepadaku sejak didalam perut ibu lagi??

Ya Allah...hinanya aku..
aku lalai dengan duniawi..
aku seringkali terpukau dengan godaan iblis yg terang-trangan Kau melaknatinya...


sekarang..aku seperti berasa dikawasan gelap..tiada satu pun cahaya yang boleh membantu aku mencari jalan pulang..
aku perlukan sedikit cahaya Ya Allah..
berilah aku cahaya itu Ya Allah..
aku harus kembali ke jalan yang sebenar..


hinanya aku dengan kemewahan yang Kau berikan...
ampunilah aku...
rahmatilah aku...
berilah aku petunjuk jalan yang sebenar...


ameen...




hambamu yang hina...

No comments:

Post a Comment