Thursday, December 23, 2010

perlu ke bercintE ni??

aku tidak pernah rancang untuk berkenalan dgn dirinya..
aku sangka kan dia sama seperti lelaki lain...
hanya niat mahu mempermainkan cinta yang sekarang ini tiada nilainya..
tidak seperti kisah cinta Rasulullah dahulu...
baginda begitu menyintai khadijah..

putra hasnizam..
cantik nama itu..
ntah mengapa aku boleh bersahabat baik dengannya..
setiap kali dia ada masalah.. aku akan menasihatinya..
namanya indah seindah rupanya..
1st time lihat gambarnya.. dia berambut panjang..
aku menegurnya supaya rmbut itu dipotong pendek..supaya tampak lebih kemas..
tidak kusangka dia menurut nasihatku itu..

putra..
seorang lelaki yang byk buruknya...
merokok..pergi ke club saban hari.. mainkan wanita..
selalu melepak..dan banyak lagi...
terkejut aku bila mengetahuinya...
namun..baik buruknya..dia adalah sahabatku...
aku seringkali menasihatinya...
jika salah..aku menegurnya...

alhamdulillah..dia berhenti melakukan segala perkara jahilnya itu...
aku bersyukur teramat..
ntah bagaimana suatu hari dia memberitahu bahawa dia menyintaiku..
adeh!!
terasa dihempap batu pula...
aku terpaksa menolak dirinya kerana aku masih belajar...

aku xdpt bayangkan kecewanya dirinya... dia menghilang...
rupa2nya dia lari kesurau...
aku tidak tahu apa yang dilakukan olehnya...


erm...perlukah aku bercinta saat ini??
aku boleh lihat keihklasan hatinya...

putra oh putra...

No comments:

Post a Comment