Saturday, December 25, 2010

tenanglah wahai hati


malam yang begitu sunyi...
entah mengapa malam itu sukarnya untuk tidur..
lalu..ku buat latihan add math..
jam sudah menunjukkan jam 3 pagi..
aku cuba untuk memaksa diriku untuk tidur..
pukul 4 terjaga dengan mata berair2..

facebook..
itulah tajuk yang membuatkan aku menangis didalam mimpi..
entah apa yang berlaku namun aku dapat rasakan facebook membuatkan aku lalai lagi..

aku bergegas pergi ke bilik air untuk mengambil wudhu'
solat istikharah adalah solat sunat pertama yang bermain di benakku saat itu..
Ya Allah...
betapa tenangnya hatiku ini tatkala solat pada tika itu...
makin lama aku solat.. air mata tidak berhenti mengalir..
aku benar2 tidak tahu mengapa air mataku sangat murah dihadapan Maha Pencipta...
memang air mataku ini layak untuk diriNYA..

indahnya solat istikharah..

semoga Allah memberiku petunjuk yang sebenar...

izinkan aku melalui jalan yang dibenarkan olehMU...

No comments:

Post a Comment