Tuesday, January 18, 2011

kupohon sekali lagi

Sopan pabila melihat caranya..
Indah pabila memandangnya..
Tenang pabila bersamanya..
YA ALLAH..
Janganlah KAU tarik perasaanku tika ini..

Kulihat lukisan jiwa menjadi satu..
Getaran-getaran cinta umpama seiring dengan kehendakMU..
YA ALLAH..
Tidak pernah kurasakan nikmat ini..

Perasaan yang gundah sekejap sahaja menjadi tenang dek nasihatmu itu..
Benang yang dahulunya penuh selirat..
Kau sanggup membetulkannya kembali..
Sabarnya kamu wahai adam..
Alangkah indahnya jika setiap detik aku lalui dengan penuh kegembiraan tanpa melupakanMU..

Kugenggam panji dengan penuh kasih..
Kepegang erat kasihmu dengan penuh kesyukuran..
Bertemu kasih tanpa jasad..
Pertemuan ini seindah taman Firdausi..
Kita bicara tanpa suara..
Sunggu indah..
Bertuahnya aku tika ini..
YA ALLAH…

Namun..mungkin hanya aku dan DIA yang memahami..
Kasihku ini tidak mungkin bersatu..
Tidak akan ada ikatan yang kuidamkan selama ini..
Tatkala melihat kau yang sedang memegang erat tangan si dia..
Murahnya air mataku tika itu..

YA ALLAH..
Izinkan aku menggapai kembali kebahagiaan itu..
Benarkan aku phon keindahan itu..
Dengan seorg insan..
Bergelar..
SUAMI..

No comments:

Post a Comment